Game Over

Written by Over on 23 May 2012. Posted in Herní scéna

Budu upřímný. Mám rád, když mám pravdu a má proroctví se zdárně naplní. O to víc, když se pak ještě můžu ostatním škodolibě smát se slovy "já vám to říkal..."

No, tak ten moment (zase) nadešel. EA propouští zhruba třetinu zaměstnanců pracujících na SWTORu, nejhustokrutopřísnějším MMO všech dob. Já vím, už jsem do té hry rejpal docela dost - ale opakování je matka moudrosti a snad se lidé poučí a příště nenaletí.  Pamatujete si, jak Star Warsy před půl rokem všichni vyzdvihovali do nebes a WoWku kopali hrobeček? No, tak to vypadá, že se nakonec ten hrobeček bude hodit.

Oficiálně je to označeno jako "restrukturalizace" studia. Že prý to umožní personálu efektivněji pracovat na hře a poskytovat ještě křupavější vzrušující vysoce kvalitní dodatečný (a samozřejmě tučně placený) obsah do hry. Nevím, jak vyhození komunitních manažerů a poloviny technických specialistů umožňuje vyvíjet DLCčka rychleji, ale EA jsou profíci, ne my. Celé to ještě potvrdí v postu (který klasicky za pomoci vysoce účinných PR technik neřekne vůbec nic, ale nasytí) vedoucí BW ve snaze uklidnit ten milion zbývajících hráčů, ale marná sláva. Některým už to došlo a už přestali věřit.

Tentokrát je to ale jiné v tom, že EA přestala SWTORu věřit taky.

Na redditu jsem totiž našel zajímavý příspěvek. Jsou to slova zaměstnance BW (verified), kterého vyhodili, a objasňuje jak to vůbec EA s SWTORem vidí. Zkrátka - zhruba 100 lidí z každého oddělení šlo pryč (kdo si nedokáže udělat představu, to je fakt MOC), designeři neví jakým směrem se s hrou vydat, vedoucí vývoje, kteří o všem důležitém rozhodují, jsou lidé, kteří MMO nehrají a nerozumí jim a vedení BW projekt vzdalo. Ano, pro EA je SWTOR nevýdělečný a tudíž mrtvý. Ještě to bude živořit, ale tohle už je jen damage control.

Proč se to stalo? Podle zase jiného komentáře vyhozeného zaměstnance se netrefilo vedení BW s počtem subscriberů o přibližně "metrickou fucktunu" (internetový slang pro "kurevsky hodně"). Docela by mě zajímaly jejich přesné odhady, ale ty se asi nedozvíme. 

EA svou práci zde ale splnilo. S tímhle určitě předpokládali. BioWare doslova vyždímali jak se jen dalo (viz DA2, ME3) a nyní BW, "mástrs of árpídží" čeká osud velice nemilý. Vzpomíná si někdo ještě na Westwood? Ne? No vidíte, tak něco podobného. O to větší váhu tato předpověď má, když BioWare EA navíc pověřila RTSkou. Už jsem říkal, že real time strategie od studia, jehož jediná silná stránka jsou mírně nadprůměrné dialogy a příběh, bude fail? 

Takže tak. Tohle je začátek poslední fáze cyklu. Bye bye, BioWare. 

  

Share