Pure skill = cheating aneb ACTA Skillzone

Written by prosek on 26 July 2012. Posted in Herní scéna

Nedávno jsem o tom psal ZDE. Sice to bylo o publiku pro začátečníky, ale! Fenomén cheatingu přináší i collateral damage v podobě banánů pro hráče, kteří jsou mnohdy označováni za podvodníky neoprávněně. Kupodivu, i naši PRO-hráči s tím mají problémy. Jak s regulérním cheatingem, tak s falešným obviněním z cheatingu. Bohužel, snaha o co nejlepší výkon často žene profi hráče k používání ne zcela fair prostředků, a na druhé straně "oběti " nefalšovaného skillu bonzují a huntí za pomoci jakýchsi "autorit" hráče, kteří v tom klidně můžou býti nevinně.

Nemusí jít přímo o implikaci cheatů jako takových. Často se používají různe bugy ve hře, glitche a podobné chyby v programu. Oblíbené bindování si dnes hráči z klávesnic nacpali do myší. Za ta léta, co hraju CoD4, už jsem viděl hezkou sbírku extra zajímavých "vychytávek", které se nacházejí v configuračních souborech profi hráčů. Mají to vytuněné, PB je na to krátkej, používají to všichni, tak co řešit.

Ovšem je tu problém. Celé to tunění soutěžních her a honba za úspěchem znamenají kumulaci potenciálních sporných momentů. Poslední případ, co jsem zachytil na netu, je kauza hráče CS 1.6 s nickem ToRiCk. Hoch to valil zřejmě po paměti (nic neobvyklého, dělám to taky) a byl hustej (bejt hustej mě fakt baví kurva jóóó!). No a číthantéři mu zapli tipec. V podstatě pouze na základě jejich subjetivního názoru, ke kterému došli po studiu dema.

No, a tady je ten problém. Snažil jsem získat informace o nějakém software, který by třeba přímo při hře kontroloval cheaty. Nebo i používání bugů a podobných blbostí. A nenašel. Mám z toho dojem, že podezření na cheating se ověřuje pouze subjektivním posouzením dema ze hry. Jednoduše řečeno - hráč to dává, na jeho demo se pak podívají další hráči s titulem CHH, a řeknou "je zaplej". A hráč má po ptákách.

Položil jsem si otázku - jak je možné posuzovat podvádění pouze subjektivně? Jako kdyby se o dopingu u sportovců rozhodovalo podle barvy moči? Nebo by dopingová komise řekla, že tenhle běhá nějak moc rychle, a že to není normální? Ne, mají na to hardware, mají na to software. Jedině tvrdá data, žádné věštění z křištálové koule. Pakliže se nepletu, pro posuzování cheatu WH používají hunteři cheat WH. No do prdele, co má tohle znamenat? To není vůbec exaktní způsob ověřování!

Vůbec se nedivím, že Tomáš "Ug4t0R" Švec, který provozuje herny SKILLZONE, tak vystartoval. Pakliže neexistuje objektivní způsob dokazování podvádění, pak je celý projekt ForFAIRPlay.com poněkud na vodě a musím s Tomášem Švecem jen a pouze souhlasit. Takto vágní zdůvodnění banu je poněkud prekérní a dokud celý systém odhalování cheatů nebude postaven na striktním modelu, lze spekulovat, že  rozhodování současných cheathunterů je  poněkud tendenční.

Kdysi jsem vedl výměnu názorů s jedním progamerem na téma proč PROMOD? Prý protože zásadně vylepšil "kompetetivní hratelnost".  Neshodli jsme se. On si vedl svou, já si vedl svou. Pro svoje tvrzení, že se to s tím Promodem a vůbec s úpravou hry pro soutěžní hraní přehání, mám nyní další argument. Kdyby se na to progameři vysrali, a hráli s tím, co jim po zakoupení hry vypadne z krabice, možná by si ušetřili spoustu problémů a zbytečných flamů na téma vysoce subjektivního hodnocení cheatingu.

Bohužel, popisuji pouze svoje vlastní, zdůrazňuji SUBJEKTIVNÍ pocity z celého případu. Progameři tak nějak neradi komunikují s public nooby. Prý jsme pro ně "skrzprsťáci"...ale to už mne poslední dobou přestalo překvapovat.

Btw. projel jsem si komentáře k Otevřenému dopisu komunitě CS 1.6 - Forfairplay.com je fail. Zajímavé počtení, naprosto přesně to dává obrázek o cestě, kterou se ubírá česká herní scéna.

Share