Co D3 posralo...

Written by Over on 02 June 2012. Posted in Hry

Diablo 3 je super hra, jinak bych o ní asi nepsal, že. Rozhodně ale není dokonalá, to ani zdaleka ne. Jak nadpis napovídá, tentokrát se podíváme na to, co se jim nepovedlo.

 

Shrine

D2 nemělo shriny perfektně vyřešené - to, že se jejich efekt aplikoval jen na hráče, který je aktivoval, byla totální hovadina a boje o XP shrinu ničily přátelství. Jednu věc ale udělali dobře - bylo jich moc a měly různé podoby. Gem shrine, resistové shriny, damage shrine... kam se poděly? D3 má bídné 4 shriny, které navíc vypadají naprosto identicky. Proč jde Blizzard po každém kroku dopředu jeden dozadu, to mi hlava nebere...

Gemy

Tady nejde ani tak o to, co udělali, jako spíše o to, co neudělali. 4 druhy gemů je zatraceně málo a časem se to docela ohraje. Sice mají více ranků než v D2 (14 proti 5 IIRC), ale v D2 měli 7 barev, Jewely a Runestony. Jasně, Runestony jsou materiál z datadisku, takže třeba nám Blizz něco taky přichystá. Nejhorší ale je to, že nějakou dobu více barev gemů ve hře bylo, jak je vidět na tomto slajdu prezentace z GamesComu. Vážně škoda.

 

Legendární itemy

Co bylo na legendárkách v starších Diablech nejlepší, bylo to, že měly unikátní affixy. Windforce s brutálním knockbackem, například. V D3? Prostě mají oranžový název a trochu víc affixů. The end. I Torchlight 2 tohle zvládnul podstatně líp,  mrkněte na obrázek níže. Level 6 legendární brokovnice je víc cool než nejlepší legendární meč v Diablu 3 pro maximální level. Vážně smutný.

Naštěstí Blizzard potvrdil, že legendárky se budou buffovat a bude se rozšiřovat affix pool, takže doufejme, že aspoň zde se něco spraví.

 

Servery, launch a absence fronty

Není třeba komentáře.

Chat kanály

Naštěstí se podle vyjádření Blizzu na nich pracuje, ale zatím jsou odporný. Maximum 100 hráčů, automatické připojení do Generalu a nemožnost si založit vlastní soukromý channel (je to prý na jejich wishlistu). Kde jsme, rok 95?

Affix pool

Srovnáme-li počet affixů itemů v D2 a v D3, D3 to prohraje na celé čáře. Zjednodušení se dotklo i itemizace a desítky affixů chybí. Jasně, dost jich bylo opravdu málo využitelných, ale umožňovaly fun buildy a celkově hru prohlubovaly. Hodně proců (např. šance na zásah na castnutí frost novy) i pasivních affixů (cannot be feared, ignore target defense, resource regen +10-15% atd.)  Jak bylo řečeno, affixy budou prý v patchích přidávat, ale sliby nejsou všechno. 

To bylo jen pár příkladů. Naštěstí od Blizzardu nápravy čekat můžeme, po 7 letech vývoje by ale člověk řekl, že tohle budou mít vychytané. Ze hry je prostě cítit, že není hotová, naštěstí to ale není tak hrozné a podle Bashiokových slov bude hodně náprav v PvP patchi, zejména co se týče itemů, legendárek a aukce. Známe ale Blizz a jejich neuvěřitelně pomalý styl práce. "Hope for the worst and you will not be disappointed..." 

Share