Zvuky v BF3 jsou tak skvělé... jo, prdlajs!

Written by prosek on 02 July 2012. Posted in Hry

Tak dlouho jsem kritizoval přehnanou adoraci Battlefieldu 3, až jsem si ho koupil. Ano, koupil, komplet i s tím Karkandem. Skutečně jsem ho nainstaloval, prokousal se nesmyslem s názvem Origin a zahrál. Obvykle je zvykem dávat facit až na konec článku. Ne, já ho dám hned...je to hrůza, děs, běs, nuda pruda. Dobrý pro tankisty a letce, dobrý pro vskutku týmové hráče. Ale rychle mě na těch mapách začaly bolet nohy. Guny pro absolutního začátečníka nějak nefungují, zatímco protivníci potlačují a potlačují. Než Origin načte hru, vystydne mi kafe. Snipy mají takovej divnej zvuk, jako bych měl tlumič, ovšem namontovaný na devítce samopalu. Vůbec gun sound je totálně domrvený. Někde jsem četl euforické výkřiky nad skvělým zvukem zbraní v porovnání se sračkami v MW3. Leda hovno! A co teprve to picání, co produkují v BF3 například tanky. Když stojíte na úrovní tanku (ale raději za ústím hlavně!), který dá ostrou pumelici ve vzdálenosti cca 50 metrů, zvoní vám v uších ještě na Vánoce. Když si ale stoupnete bokem na úroveň před ústím hlavně, tlaková vlna vás nafoukne jak balón.

Ten patch, který "opravil" fungující věci do stavu absolute shit, nerfnul dobré zbraně na úroveň airsoftových prskavek. Potlačovací palba je taky skvělá věc - válím se na
zemi, kutím něco se zásobníkem, bo mi došla munice, a najednou před mnou stojí enemy. Začne pražit,  praží do země, praží do vzduchu, praží vpravo, praží vlevo, praží dozadu, praží všude kolem...praží a smaží, a já do něj na pár metrů sypu celej magacín. No a schválně, kdo byl nakonec dead? Jeho aim lítá kolem, a můj aim je v prdeli, protože idioti z EA si to tak vymysleli.

Furt se musím vracet k tomu soundu kvérů. Nemohl jsem si vzpomenout, co mi to tlumené bouchání připomíná. Pouštím si to dokola, přemýšlím....přemýšlím....pak zase přemýšlím...a pak jsem se na to stejně vykašlal, bo jsem nic nevymyslel. Až druhý den v práci mi to docvaklo, když jsem na jótroubě honil movie s real gunama...sluchátka! Teda ne audiofilská nebo herní, ale spíše ochrana sluchu. Experti z EA zřejmě natáčeli tak, že na mikráky na střelnici navlékli střelecké chrániče sluchu. Jeden z blogerů na A blogu mi psal, že gun musí mít pořádné basy. No OK, když chci basy, pustím si muziku, já teda normální, moderní frí-kůl-in mladík vohulí zase dnbí, bbbí nebo snbí, nebo dubstep či jinou duc-duc-duc-duc-nány-nány srágoru.

Tak aby bylo jasno, milovníci basů - při vývoji rány z náboje s vysokou laborací - obvykle vojenské střelivo do útočných pušek, kulometů a odstřelovacích pušek - tlačí hořící a expandující plyny hlavní zbraně kulku ne zrovna malou rychlostí. Tzv. úsťové rychlosti běžných nábojů pro výše uvedené kvéry většinou nespadnou pod 700 metrů za vteřinu a končí kolem 1000 metrů za vteřinu. Jakmile kulka vyletí z laufu, plyny ji ještě kousíček (pár zanedbatelných centimetů) tlačí před sebou, načež se bleskově rozpínají kolem ústí hlavně. Zhruba stejnou rychlostí, jakou před sebou tlačily kulku vývrtem hlavně. Je to fofr, jako když se uprdne Superman. A teď mi kurva řekněte, kde tam asi tak najdete basové kmitočty vy zobáci!

700 metrů za vteřinu je hodně decibelů, více než rockový koncert, který má 120 decibelů. Dejme tomu 140 minimálně. Pakliže tankový kanón dává fofr asi 1500-1800 metrů za vteřinu, neodvažuju se decibely ani odhadovat. Pro uvřískané vyznavače a znalce zbraní v BF3 doporučuji osobní návštěvu střelnice a vygenerování alespoň jedné rány například z revolveru ráže .357 Magnum. Bez chráničů sluchu. Úsťovka v podstatě malá - cca 370 m/s, ale garantuju, že jim bude zvonit v uších pěkně dlouho.

Share