Quo vadis, Diablo?

Written by Over on 10 August 2012. Posted in Hry

Preview na patch 1.04, který by měl launchnout ke konci srpna, je konečně tady a vypadá to fakt nabušeně. Diablo 3 má mnoho problémů - až příliš. Zatímco samotný boj je úžasný a ve svém žánru nemá konkurenci, herní systémy na pozadí a především předměty stojí lidově za hovno. Nemotivuje to, šance na užitečný item jsou příliš malé, každá classa má předem dané staty, které chce boostovat. Na papíru (nebo spíše na monitoru) to vypadalo skvěle, ale v praxi to nějak nefunguje. Prostě se v high end Infernu dostaví nuda. 

Tak co nám kucí Blizzárdští ukuchtili? (TL;DR verze níže)

CO-OP

Jeden z hlavních nedostatků Inferna bylo a je jeho scalování, které nepřímo hráče nutí hrát solo. Jednoduše se to nevyplatí, hrát ve skupině. A vzhledem k tomu, že diablovky jsou o dosažení nejoptimálnějšího způsobu farmení, není divu, že skoro nikdo v grupě nehraje.

Proto v 1.04 Blizz odstraňuje vyprůměrování MF a GF - každýmu padnou itemy podle jeho hodnot MF a GF a ostatní vás neovlivní, jako je to teď. Vyprůměrování do hry dal Blizz především z toho důvodu, aby někteří hráči netáhli tyto farmářské staty moc nahoru a tím ohrožovali skupinu. Minulo se to ale efektem, protože tím kompletně potlačili skupinové hraní. Odstranění téhle hovadiny je jedině dobře.

Zároveň bude sníženo scalování HP monster na hráče, z 75/85/95/110% na stabilních 75% napříč všemi obtížnostmi. Není nutno nic dodávat, rozhodně plus.

Monstra

Dalším anti-fun faktorem Inferna byl obrovský spike v nebezpečnosti mezi normálními a enchanted monstry. Příští patch normální monstra buffne (teď je i moje mediocre Wizardka s MF gearem dá na dva šlehy signature spellem) a zvýší jim šanci na drop lepších itemů, zatímco enchanted monstra (který jsou občas neuvěřitelný nezabitelný svině) nerfne a poupraví některé ultra-zmrdské affixy typu Fire Chains nebo Shielding. Dle mého názoru jednoznačně pozitivní změna.

Zbraně, to je oč tu běží! 

Wepky v D3 jsou neuvěřitelně špatně vyřešené. Drandíte tak aktem 1 Inferna ve svém megahustým +200% MF gearu a padne sekera. Najedete na ni kurzorem, stisknete Ctrl a na první pohled poznáte, jestli je k ničemu nebo ne. iLvL 63 = dobrý, iLvL 62 a méně = odpad.

Blizzard už pro tento problém představil své řešení. iLvL 61 a 62 zbraně budou rollovat DPS z většího rozsahu čísel, takže se může stát, že dobrá iLvL 61 sekyrka může mít větší DPS než průměrná iLvL 63 sekyrka. To v současnosti není možné, což itemizaci opravdu HODNĚ ubírá na variaci.

Zároveň budou zweihanderky rollovat na affixech větší čísla, aby bylo vykompenzováno za ztrátu offhandu. Ten developer blog je v tomto trochu nejasný, ale je možné, že 2H wepky budou mít i nové affixy, ruku do ohně bych ale za to nedal.

Enrage no more 

WoWkařina s názvem Enrage jde ze hry a monstra konečně přestanou být takový DPS check. Zároveň se nebudou automaticky po smrti doplňovat na full-HP, přesně tak, jak to bylo v Diablu 2. A vše, čím se hra přiblíží Diablu 2, je dobrý!

Legendárnější legendárky 

Jak bylo slíbeno, tady budou Blizzardi rejpat asi hodně, takže si to prý vyžádá v příštím nebo přespříštím týdnu další blog. Budou ale křupavější, čokoládovější a s extra sklenicí mléka, zkrátka k nakousnutí. Současné by byly leda tak pro smích, kdyby se teda na ně někdo vůbec podíval. Jsou zkrátka trash a dobrý jen na salvage pro Brimstony, které lidi teď skupují ve velkém v přípravách na nějvětší craftovačku legendárních předmětů v historii videoher, která nastane asi hodinu po spuštění patche 1.04.

Classy classes

Tady se to moc okecat nedá - podprůměrné spelly budou buffnuty, podprůměrné runy budou buffnuty, diverzita buildů boostnuta. Žádný nerfy, všichni můžeme mít radost. Přesnější podrobnosti rozeberou Blizzáci v příštím blogu.

Invulnerable Minions jsou OUT 

Jo, přesně tak. Nesmrtelný monstra, největší píčovina, co mohla Blizzard napadnout, jsou konečně ze hry ven. Díky Bohu...teda Blizzu. 

 

TL;DR

  • buffnuté hraní ve skupině
  • buffnutý obyčejný monstra, nerfnutý enchanted monstra, Shielding a Fire Chains zatípnut tipec, víc itemů z obyč monster
  • větší šance na drop použitelných zbraní (tzn. těch, které nenecháte ležet na zemi i bez ID)
  • Enrage a HP recovery enchantedů pryč
  • legendárky budou víc cool a o dost lepší (ne-li nejlepší, jak to má bejt)
  • špatná kouzla budou lepší, špatné runy budou lepší, dobrá kouzla zůstanou dobrými
  • invulnerable minions už nikdy nezničí nervy dalších hráčů  

 

Share