Paragon system, lepší end-game pro D3

Written by Over on 20 August 2012. Posted in Hry

Nejočekávanější blog od Jaye (ano, od TOHOHLE Jaye) o patchi 1.04 (možná už zítra - nechci to zakřiknout), je tu a pojednává o tzv. Paragon systému. Ne, není to Paragon/Renegade alá Hmotový defekt, klídek. Je to něco mnohem lepšího - tedy, minimálně na papíru.

Řeší totiž jeden z hlavních failů D3ky - obsah hry po lvlu 60. Co děláme teď? Člověk se logne, nahodí nejnabušenější gear co má a jde vraždit. Hraje hodinu, dvě, nic nepadá, prodá junk, salvagne lepší junk, repairne si gear za padesát tácků a zjistí, že tím hraním šel do mínusu a že toho Azmodana na Infernu asi nikdy takhle nedá. Nuda, hra hráče nenaplňuje, není poznat nějaký progress, logicky dalším krokem je buď levelování altů, nebo uninstall.

 

Paragon je jednoduchý a nepříliš originální systém, už byl navrhován komunitou (dokonce i před vydáním) nesčetněkrát a v různých variacích, ale ta ofiko je zatím asi nejlepší. Po lvlu 60 prostě budete levelovat další stovku (jakoby do levelu 160), přičemž každý level přidá +3%MF/GF a staty (dex int str vit) jako při normálním level-upu. Co je úžasné je to, že to nabízí další způsob zoufalým jak se dostat přes překážky v Infernu - prostě ho přelevelovat, takže se člověk má stále na co těšit. A jako bonus MF a GF, které nadále zlepší váš pocit ze hry tím, že toho prostě bude padat víc. Win/win.

Vzhledem k tomu, že dostat se na paragon 100 bude trvat fakt dlouho (v přepočtu na level 100 Paragonu potřebujete tolik expů, jako na zhruba 444 60kových postav. Ano, 10,5mld. expů. DESET A PŮL MILIARDY), nehrozí, že by prostě nebyl ten progress postav vidět, což je hodně zásadní - hráč musí vidět, že dělá něco prospěšného, jinak ho to přece nebude bavit. A to je právě ten zakopanej pes v současné verzi Diabla.

Druhá věc je soft cap MF na 300%  (jde přetáhnout Nephalem Valorem na celkových 375%), což je něco, co by podle mého názoru mohlo jít vyřešit líp, ale upřímně řečeno, je toto rozhodnutí zcela pochopitelné. Boost z Paragon levelu musí být znatelný, proto minimálně ty 3%MF a GF (místo třeba 1%), na druhou stranu by namaxovaná full MF postava mohla dosáhnout až 700-800% MF nebo GF, a to je tak trochu směšné. Jo, byla by super sranda farmit goldy po pětitisícových hromádkách, ale ekonomika by šla do kytek.

Ne, patch neřeší ten nejzásadnější problém, kterým je itemizace. Ten totiž sahá až k nejhlubšímu zdrojovému kódu hry a nějaký patch ho jen tak nesmaže. Řeší toho ale víc než dost, aby hráčům dal naději, že eventuélně tu hru patche a datadisky dotáhnou blízko k dokonalosti (v podstatě je cílem se přiblížit D2LoD 1.13). Blizzard zatím svými preview na tento patch rozhodně nezklamal (hlavně legendárky potěšily obzvláště) a nic není ztraceno. Nezapomeňme také na obří patch 1.1, který přinese (nejen) PvP arény. Ten by se měl objevit Soon™ (říjen-listopad, to tak vidím) - to totiž poskytne opravdu hodně hodin zábavy.

My poníkovci se do Sanctuary s příchodem 1.04 rozhodně po nějakém tom měsíci vracíme. Co vy?

 

 

Share