Medal of Honor: Doorfighter

Written by prosek on 27 October 2012. Posted in Hry

Těšil jsem se na to. Vypadalo to, že EA konečně dodá nějaký slušný až výborný příběh. Málem jsem ale kampaň nedohrál. Nakonec jsem svoje utrpení a frustraci z neustálých automotorevue honiček a vykopávání stovek dveří ukončil dobrovolně a na pár momentů přenechal myš juniorovi, bo bych asi ukousnul kus klávesnice.

EA se chvástala účastí super veteránů speciálních jednotek, a že prý jejich know-how bude ve hře. Hovno. Kecy v kleci. Když vrhnu flash granát do místnosti, dělám to proto, abych měl výhodu. Ne že tam vpadnu a jsem jak mátoha. Neustálé vykopávání dveří, šup tam výbušku, a najednou slowmotion, jako bych si ten omračující granát rovnou hodil pod nohy.  Debilové! Nějaký kretén si usmyslel, že tým čeká na chodbě, až si to s obsahem místnost vyřídí nějakej jouda sám.  A pozor, na maskáče se určitě nedávají barevný vlaječky(!), proboha kterej blb to tam dal, toho by měli vyválet v mazutu a v peří.

My jsme velká EA a slavná firma Trijicon k nám přijela, abychom měli namalované ty nejrealističtější reflexní zaměřovače na světě! No, a pak při malování nasereme do tubusů zaměřovačů reticle (zaměřovací osnovy) z úplně jiných modelů. Na ruskej little kalach v rukou nějakýho zaprděnýho šátkaře prdneme zaměřovač Spectre od firmy  Raytheon ELCAN za 3 tisíce dolarů, který je určený pro útočnou pušku a používají ho pouze jen ti TOP speciálové. Všechna ákáčka mají pro sichr namontované lišty pro boční montáže - naprostá blbost. Na jednom gunu jsem měl ve hře kromě reflexního zaměřovače s nouzovými mířidly navíc i boční sklopná mířidla. Proč tam rovnou nefrkli i podvěšený kávovar? Ale zase, abych nebyl úplně svině, co mě dostalo, byla animace přebíjení akáčka, někdy se tomu říká Iraq Style. To dělal znalec, chuťovka, chválím! Stejně jsem hýkal nadšením z taktického nabíjení brokovnice, když hrdina zdrhal z té lodi. Vážně, respekt.

Hraju, koukám na zemi leží moje oblíbené big áká, tak zahodím to pistolové plivátko a sápu se po starém dobrém ruském železe. Pak chci přehodit na druhou pušku, a program mého plechového miláčka odhazuje v dál a do rukou mi cpe zase tu posranou pistoli. Sice to má magacín jenom na osm nábojů, ale zase mám NEKONEČNO munice! A když mi dojde munice do pušky, eFnu si na kolegu a ejhle, ten naopak má nekonečno na pušku! Sral jsem z toho ježky v kleci, přísahám. Nekonečno mají i kulomety, a tak aby to bylo vůči enemy trochu fér, zase se jim přehřívají hlavně. Úžasný, famózně realistický nápad.

Když už jsem použil to slovo (realističnost fuj), pak vězte, že tohle není Bádlfýld. Tady neprostřelíte velkou ráží ani blbý prkno v plotě! Jo a taky mne zaujalo, že když skáču do akce v parachute módu, sice mám ten padák, a k němu ZZ Top kámoše, ale tvůrci hry a jejich expertní poradci jaksi zapomněli na zbraně. Epic fail!

Jediné, z čeho jsem měl dobrý pocit a kupodivu to tak nějak fungovalo přibližně jako v reále, byly snipy. Ne jako v Bádlu, kde uděláte bum a pošlete do vzduchu loudavý svítící padáček, kdy má kulka na 500tech metrech pokles jak na 3 kilometrech.

V zásadě to není úplně zprasená hra. Pěkný příběh, vynikající grafika. Moje grafárna se ohřála na ultra detailech na 60 stupňů, a hra běžela jako na drátkách. Tady musím chválit. Ale co ten zbytek? Hateři středověké série CoD-MW by si možná měli povšimnout, že ve hře se až podezřele často vyskytují nápady, které důvěrně znám z CoD. Jak to tak vypadá, nenáviděný recyklát stále inspiruje. Takže vezmeme codko, proženeme ho frostem a přidáme nějaké fičury, jako například 86 způsobů jak zničit dveře. Pro jistotu přidáme útočnou sekyrku (příště třeba specnazovskou lopatku). A aby to nebylo tak nápadné, v mulťáku použijeme klasický BF koncept, a pro zpestření přidáme barvičky na kvéry alá CoD.

Těsně před koncem kampaně jsem to málem vzdal. Multiplayer asi už nedám, nechci trávit Vánoce s pěnou u huby na kolečkovém křesle.
Kdyby tam EA nenacpala ve snaze zalíbit se fragmenty cod recyklátu a nepřeháněla to s experty, výsledek by byl podle mého velmi chvályhodný.

Facit:
+ líbivá grafika" - pouze pro skvělé karty
+ příběh - takovej hezkej, práce versus rodina, zločinci a naši ochránci, slzotvorný konec, slušná práce
+ některé vychytávky z real shootingu
+ jo a muzika, ne jako ten splašenej dýdžej z BF3

- EA to podělala s experty a přemrštěnou reklamou na dodavatele vojenského příslušenství
- snaha přizpůsobit se všem hráčským chutím skončila trapnou kopírkou CoD
- příliš mnoho rozštípaných dveří - nuda, pruda, nic se nemá přehánět!

Share