Pudding ROYALE!

Written by Clank on 18 November 2012. Posted in Hry

Že se z ostrovních skladů Sony exportují jen kvalitní hry (překlad pro Xshitáře: exkluzivity)? No, bývalo tomu tak – respektive tomu tak stále je, ale podobná aktivita rozhodně už není japonskou prioritou. Potomci vietcongů totiž dávno do poboček největšího šikmookého giganta nechodí kvůli preciznímu rovnání regálů, ale vykonávání kuchařského řemesla – v poslední době totiž na asijském ostrově tak šikovně vaří z vody, že by i Davidu Suchařípovi (na jímž obývané televizi prý sídlí i nějaký herní pořad, btw) z té horké vodní páry na zahradě uschla řepa (nebo řípa?). A kulinařině se věnují i fanoušci PSka, přesto však z velmi odlišných důvodů – někdo ty Molotovy na vypalování poboček dělat musí. Aneb vítejte na topicích fór o Playstation All-Stars Battle Royale.

Let the games begin?

A vůbec, alkohol (nebo benzín, to pro radikály) někdy využívaný pro výrobu podobných výbušnin je pro bezújmé hraní Battle Royale základním požadavkem – v opačném případě hrozí ztráta potence, vypaření žaludečních kyselin či smrt. Jestli-že Santa Monica neodbírá whisky/ tvrdší chlast českého původu, neexistuje obstojná výmluva pro jejich absolutní retardaci svěřených exkluzivit poslední doby (Sorcery = jeden příklad za všechny). A fakt že jo, připlácnutý podpis sploditelů Kratose na jakékoliv mainstreamovce garantuje naprosto totožný koncept marketingové masáže – z DECHBEROUCÍCH-SRDCEZASTAVUJÍCÍCH-PÉROŘEZAJÍCÍCH reklam a desetihodinových přednášek o revoluční, inovativní a zároveň uživatelsky přizpůsobilé hratelnosti, z billboardů lákajících na průlomovou singlovou/ kompetitivní událost dekády, a z kdovíjak jinak do nebes vynášeného titulu, na jehož hatery je instantně vyhlášeno mezinárodní embargo, se nakonec vyklube fádní sračka, pro níž je označení „slabší průměr“ ale hodně paranoidní deskribce. Do téhle škatulky spadá mimo Twisted Metal a Sorcery, bohužel, i Battle Royale.

Ono, násilně vtrhnout do sídliště Nintenda a totálně vykradnout Super Smash Bros (fajn party hra btw.) je věc první. Pak se ale sám nahlásit na policejní pobočce a ještě tu vykrádačku totálně zmrvit věc druhá – a spojka mezi těmahle dvěma akty mi stále uniká. V zásadě ta myšlenka není na první pohled úplně tak zvrácená – Brawl ve svých konceptech opravdu fungoval, tak proč nevzít jeho ideu, na plac Maria dosadit trochu míň instalatérsky zručného Natea, do názvu protlačit nejpropagovanější japonský produkt současnosti a… ten prach z mechanismů by koneckonců taky neuškodil utřít. V žánru pod sluncem žádný průkopník, ale návštěvu by zabavil a dětskou pozornost si udržel. Tahle koncepce se dá chybičkama vážně maximálně poškrábat – tak mi pro lásku boží řekněte, proč jí vývojářští řezníci takhle brutálně vykastrovali?! Zkazit i to, co se zkazit nedá, to už chce dvojici levých rukou a roční praxi u Treyarchu. A open-beta potvrdila, že kvůli tomuhle výkalu vzniklo v Santa Monice i dedikované studioplné podobně kvalifikovaných „zaměstnanců“.

PS All-Stars Průser Royalle

Člověk ani nemusí být seznámen s ryzí debilitou téhle „hry“ a hned podle prvních šesti vteřin gameplaye si i pod sedativy zvládne odvodit cílovku (a kdyby jich dostal koňskou dávku, tak to komentátor pro jistotu ještě zdůrazní) – děti, casual milovnicí, tardi, party-masteři, ještě menší děti, Playman a sběratelé, co si evidentně neváží života. Všechny kategorie si jdou ruku v ruce v jednom, a to v jednoduchosti (někdy psychické, někdy mentální) – což samo o sobě značí, že s diabetiky herních principů moc společného mít nebudou. Naservírujete jim MIB: Alien Crysis, a s platem se k Vám dostane i dýško a pochvala podniku… no a otázku „Proč se na to vývojáři tak kolosálně vys*ali?“ máme hned zodpovězenou. Jenže ani podobným ignorantům AAA backstage nemůžete na talíř plácnout bobří lejno, zalít ho polevou na dorty a čekat, že se budou olizovat ještě přespříští den Díkůvzdání. Kdepak, tentokrát se komunita opít rohlíkem (ikdyž v tomhle případě jim do toho chřtánu rvali spíš francouzskou bagetu) nenechala a já jsem Vám ochoten tu důkladně zmrvenou kravinu v bodech zprasit (a to už o mojí ochotě ledacos vypovídá).

  • NESKUTEČNÁ NEPŘEHLEDNOST

…ikdyž ono už první přídavné jméno v nadpisu celou situaci bez přehánění shrnulo. Jednoduše si představte Grand Bazzar s HUD z Mortal Kombatu a jste zaučeni. Jestliže se koncept téhle svatokrádeže vůbec někdy zakládal na dobrých mechanismech, jejich nereálné množství v reálné podobě hry udělal z hracího pole žijící Jokerovu ideologii – chaos. Protihráčův kurzor spočine na postavě totožné té Vaší a dohráli jste, bez nadsázky. Pokud nebudete celé kolo civět na rivala a naivně si myslet, jak ostatní dostávaj od Vás na prdel, minimálně Vám hrozí dezorientace v tabulkách (a už to je základní kámen pro problém). Do toho Vám televizi zasypává nepřetržitá smršť výstřelů, bičů a blesků z obecně nejpoužívanějších dálkových útoků, audio v souboji trumfne i to nejsilnější německé fetish a jako finále ódy na radost Vám může dát na prdel i mapa samotná náhodnými událostmi. Představte si to na pidi-obrazovce PS Vita a... nebo radši ne, nepředstavujte si to, nechci Vás trápit (btw. cross-play prej laguje stejně, jako Wipeouty pro Vitu). Pokud máte chronickou touhu po ultimátní nasranosti, Battle Royale a gay bitva 4 Kratosů je jasná volba. A kdo z ní pošle screen s KD ratiem vyšším než 0.1, dostane lízátko gratis. 

  • ZPACKANEJ NULOVEJ BALANCE

A mluviti o gayech, u Kratosů ještě chvilku zůstaneme. Nelze soudit, zda mýty o jeho bohy-rozkládající síle jsou založeny na skutečných držkopádech, nicméně Santa Monica jim evidentně věří a z pana Nasraného učinila megalomanskýho imba na entou (a to na xtou). Přeboostovat char je samo o sobě v libovolném kompetitivním titulu jako zkoumat trávicí soustavu nenažraného krokodýla, ale vymazat slovíčko balance z koncepční tabule je jako přestřelit branku o 180 stupňů. Ve hře je tolik featurek, které se snaží ty brutální rozdíly vyrovnat (trojice normálních útoků, trojice super útoků + jejich ekvivalenty ve skoku, odhození/ dorovnání protivníka, bonusový equip), ale když Vám postava za drahou jejího pohybu nechá na pozdrav znehybňovací paprsek nebo si Vás dálkovým útokem pro bližší seznámení přitáhne k sobě (a to všechno v NORMÁLNÍM průběhu hry, bez bonusů), někde asi vývojářům uniklo slovíčko nerf. Systém super útoků by si taky zasloužil kojeneckou péči (Radec je rád, když s ním alespoň poškrábe jednoho hráče; ParapPa instakill všem) a DPS ani za pytel prachů nemá pro všechny tu samou hodnotu. Sly a Kratos bezkonkurečně nejsilnější chary, kdo za ně pošle screen s KD ratiem nižším než 0.1, má u mě lízátka dvě.

  • DOKOLA A DOKOLA A DOKOLA A DOKOLA

Protiklady zřejmě byly v otázce marketingu Battle Royale životním mottem – ta oslavovaná různorodost, která Vám měla zazdít sociální život (nebo ho naopak na večírku rozproudit), byl ve skutečnosti stereotyp v hodně mizerném kostýmu. Ať na vlastní brdo nebo s trojicí vyžírků vedle sebe, v podstatě pořád jenom vybíráte Kratose, kroutíte joystickem a mačkáte trojúhelník, serete se nad nepřehledností (2+ stejné postavy) a balancem (1+ Kratos), a ve volné chvilce doufáte, že spoluhráčovi se některou z vypsaných úloh povede posrat (50- IQ). Mapy se snaží tuhle nudnou rutinu zamaskovat myšlenkou prolínání dvou univerz v pozadí, které ale stejně nemá ve finálním důsledku žádný význam (což má ostatně společné s celou touhle hrou) a zastupuje pouze kosmetickou hodnotu. Někdy po Vás sice Hádes
švihne bičem, ale to Vás, spíš než původně zamyšlené rozptýlení, akorát nasere a slovu „nepřehlednost“ ještě přidá na vážnosti. Suma sumárum = při hraní se pořád jenom serete, a to si jako pozitivum zakroužkují možná tak redaktoři z IGN.

  • POTENCIÁL V PR…-OSTĚJOVĚ

…a to je rodiště soudruha Lessyho ale sakra daleko od Prahy (taky začíná na Pr... )! Že libovolná párty mrda… pardon, mlátička (to víte, audio člověka zmate), bude vždycky srovnávána s console-sellerem Nintenda, bylo do kamene vyčutáno už v době vzniku prvních Smash Bros. Ikdyby se pro podobný peněz-vydírající tah, obšťastnit (debilní) fanoušky novou exkluzivitkou, rozhodl Microsoft (), před přirovnáními by se ani za red ringem neschoval – a to je prostě jedna ze zatraceně obsáhlé hromady věcí, kde Battle pohořel. Místo toho, aby perfektně fungující karburátory Brawlu (kvalita se u Smash Bros. série s každým dalším dílem konstantně zvětšuje, Battle žádnou sérii nezačal a už i piškvorky v jednom jsou záživnější) zdokonalil, obohatil nebo jakkoliv jinak inovoval, což upřímně řečeno pořád ještě jde, radši zatáhl za ruční brzdu, až jí urval, a ještě zacouval v herních principech tak pět let nazpátek – a rázem máte z „snaž se nedostat headpunch a pozvolna oťukávej toho hajzlika vedle tebe“ jednorázové „mlať, bouchej, kopej, štípej, kousej, plivej nebo nadávej, hlavně toho zmrda zmrzač“. Hra, co má reprezentovat maskoty PS historie, a chybí v ní Crash... NENASRALO BY VÁS TO?! Jestli vůbec v online tournamenty, upgrady postav nebo dedikované LAN smažby někdo sázel, musí teď být zadluženější než tři Řecka + jedno Česko navrch. A pozor, ono ikdyby i obyčejní fanoušci vytvořili re-skin postav z Brawlu ve stylu Battle Royale, mohli by zaznamenat větší úspěchy!... aha, pardon, to už se vlastně stalo, tak nic.

  • *sarkasmus* DOBŘE PROMYŠLENÉ MECHANISMY

Konec špatný, všechno špatné – věta starší, než první Římská Říše, a pořád funguje líp, než cokoliv v Battle Royale. A to, že v něm nefunguje absolutně nic, jsem určitě zdůrazňoval málokrát, když mne každé ráno při snídani napadnou nefunkčnosti nové. Experience systém bez kontroly počtu XP nebo jakýchkoliv zásadních výhod? Tutoriál sledující progress jen jedné postavy? Škála účinnosti super útoků, kterou buď využíváte na minimum počas celé hry a nepřítel se z mírné bolesti ani nepodrbe, nebo hru obětujete jejímu naplnění na max. a to zase do konce kola nemáte šanci stihnout? Minimalistické highlighty s nulovým počtem informací na konci matche? Dnes se píšou dějiny, dámy a pánové, zřejmě máme co dočinění s nejgeniálnějším herním trollingem uplynulé dekády – protože počet promile alkoholu, pod kterým by normálně myslící člověk mohl nad podobnou kokotinou třeba i jenom lehce uvažovat, převyšuje reálná čísla násobků smrtelné dávky (nesrozumitelné? vida, tak to to ta rovnice má s touhle hrou společné).

Kdepak, tohle má bejt exkluzivita pro X-kamna, definice jinak odpovídá zneuctění všeho, čeho kdy herní entertainment dosáhnul (správně, to je zneuctění Mass Effectu, ME-tardi, jen je zbijte, zmrdy vývojáře!). Do chládku bych sice Santa Monicu rovnou neposílal (přece jenom poskytla volnost odkoupenému studiu s dudlíkem v puse, s thatgamecompany (Journey) nebo jejich interními zaměstnanci (God of War) nikdy problém nebyl), ale i za její nicneříkající mlčení by zasloužila profackovat, zalepit oční víčka a dvěstěkrát přepsat větu „Už nikdy nevydám zkurvenou hru.“. Hodnotit pozitiva u téhle… chyby v Matrixu, je jako olizovat zuby mambě - kdyby neudělal cameo Ratchet s Groovitronem, šel bych na škále hodnocení do záporných čísel (lucky bastards…). Ruce fofrem pryč, umýt, dezinfikovat a chirurgicky přeoperovat. Vymažte cookies, interní data PC vytiskněte a spalte, přeinstalujte browser a klíčovému slovu „pudding“ vyhraďte v ignoračním sytsému mozku hooooodně speciální místečko. Žádné špatné PS exkluzivity totiž nejsou… ale tak samozřejmě, do tuhého teprve půjde, až začnu ronit krvavé slzy.  

Share