[SPOILER] Crysis 3 aneb jak zprasit čupr příběh za deset minut

Written by Over on 25 February 2013. Posted in Hry

New York, nepříliš vzdálená budoucnost. Město je na sračky. Ulicemi promenádují a prolétávají mimozemské hlídky, vznášedla, vrtulníky, stíhačky a všecko, co k takové malé, avšak důstojné invazi, kterou podniká mimozemský vojenský stratég s sebeúctou a na úrovni, patří. Demolice a eliminace vojenských sil pozemšťanů je v plném proudu. Celému tragickému jevišti zkázy vévodí čirý svítící paprsek čisté energie prýštící ze země do nebes, kde končí v mnohačetných záhybech časoprostorového zakřivení červí díry vedoucí do neznámé galaxie, kterou se valí stále více a více eMZáků a jejich bitevních lodí. Děla, pulzní kanóny a hřebíkomety už slintají při pomyšlení na lidské cíle. Co jim stojí v cestě zničení planety Zemi? No přece hrdina s... *drumroll* ...lukem!

Koho napadlo Crysis 3? Tebe? Protože sis to přečet v nadpisu, že? No jo, já vím, stejně máš bod, užij si ho. Strč si ho třeba do ucha, je k ničemu. Koho napadli Avengers, má body rovnou dva! Tady? Nate. Klidně je snězte, je mě to šumák. Ale vězte: THERE WILL BE SPOILERS!

O co go? Včera jsem dohrál Crysis 3. Na nejlehčí a za ani ne pět hodin, kdyby to někoho zajímalo. Už nějakou dobu nehraju SP střílečky, a když už jo, tak kvůli příběhu, tak proč se nervovat. No a jestli si dáte dva a dva dohromady, asi vám dojde, že se někde v tomto bodě stala chyba a mé touhy nebyly uspokojeny. Koneckonců, vždycky, když o něčem píšu, se někde stala chyba, no ne? (sakra, to vyznělo pěkně blbě... but you get the idea)

 

Cut the shit, sergeant, and get to the point!

Roger tha- teda jasně. Z Crysis 3 mě včera vážně málem trefil šlak. Ne, nemůže za to úžasná grafika. Ne, nemůže za to žánr revolucionizující gameplay (kterej revolucionizuje tak maximálně význam slova nuda). A opravdu, ne, nemůže za to ani ten kulervoucí kladkáč, jehož draw weight nenatáhne nabušenej Profit s nabušeným oblečkem ani za pět vteřin naplno (co to je kurva za závaží, půl jebotuny?). Co za to teda může, ptáte se? Neptáte? Smůla, stejně vám to řeknu a stejně si to přečtete. Nesnažte se tvrdit opak, lhali byste sami sobě.

ZASRANÝ DIALOGY!

For fucks sake, proč je tak nadějný příběh jedničky a dvojky potopen pod astronomické jednotky hlubokou masu odporně husté sýrové salsa omáčky, která jako olej z naložený a proklatě rozklepaný koňsk-... pardon, vepřový kotlety odkapává z každého slova, které Prophet, Psycho nebo ta kráva, která přežila útok stovky Cephů na svůj cihlovej činžák a nepřežije trochu drncající nouzový přistání, vypustí z úst? Konverzace hrdinů jako kdyby psal retardovaný teenager s třema vouskama na bradě, kterej vzešel z upřímné lásky (bez ochrany) nikoho jiného než Michaela Baye a scénáristy CSI: Miami.

Slovo cheesy mi blikalo v hlavě jako na poplach pokaždý, když si někdo otevřel ve hře hubu. Je fajn, že se pokusili o humor - za to tleskám... trochu. Ale kdykoliv atmosféra trouchu zhoustla (minimálně na hustotu naředěné sýrové salsa omáčky), patos a melodramatičnost situací byla vyhnána do extrému, z kterýho mě tekly slzy současně smíchy, neuvěřením a taky tak trochu laciným emocionálním vypětím, který se mě snažili autoři hry třeba namátkou u scény, kde se Psycho dozví, kdo mu vlastně ukradl frak, narvat do chřtánu hydraulickým heverem.

Drsňácký hlášky nemůžou chybět v žádný pořádný eFPíeSce, ale co je moc, to je moc, jak praví klasik. A tady je toho kurevsky moc. Proslov Propheta po vstupu do dómu mě svou tuctovostí a umělou vykonstruovaností vyrazil dech. Čekal jsem od hochů z Cry-more-teku víc. Vrchol patetičnosti a tak trochu nechtěně komediálního faktoru hry však byl závěrečný souboj s Alpha-Cephem, jehož drsně-hláškový doprovod mě doopravdy dohnal k ROFLení a facerollování po celé mé milované klávesnici, což se zatím žádný hře, která kdy uvelebila své jedničky a nuly na mém hadrdisku nepodařilo. 

Teď je to jen já a ty, muž proti Cephovi! Já nejsem ty! Já jsem lepší než ty! Podívej se, co dokážu! Zničím tě! MUHAHAHAHA...

(100% realistic depiction of final-battle)

...dle mého přeskromného názoru už v final shoot-outu chyběla jen jedna jediná hláška: COME AT ME, CEPH-BRO!

Zápletka s Alpha-Cephem vůbec byla neskutečně stupidní. Přiznám se - dvojku QQsis jsem hrál už nějakou dobu zpět a tak si má nebohá paměť možná nepamatuje veškeré detaily, které se ve hře v rozličných formách vyskytovaly. Ale dal bych ruku do ohně za to, že jsem tam zmínku o nějakým Alpha-Cephovi fakt neslyšel, stejně jako třeba causa kolektoři v ME2 (v ME1 o nich padlo snad jedno slovo). Najednou zapnu trojku, bum, a ouhle, Alpha-Ceph tady, Alpha-Ceph tam, Prophetovi z něho dokonce jebe. Sakra, přiznám se, fakt jsem si myslel, že scénárista ví, co dělá - a on místo toho horkou jehlou vymyslí takovou píčovinu, aby jí použil jako get-out-of-jail-free kartičku a Prophet měl proti čemu v další ždímačce na dolary posílat olovo. To, že je to řešení jako pěst na oko, to je šumák. A Alpha-Ceph - u všech bohů, bůžků, polobohů a ascendentů, co to má kurva bejt za název? Napadá mě snad už jen jeden klišovitější nick pro záporáka: Macho-Ceph. Ale ten by se mě tam, kupodivu, asi líbil víc. 

No nic, popojedem. 

Macho-Ceph je sesmahlej jak botulotoxinová kráska, co právě vylezla z celodenního pobytu v solárku, a Prophet, který právě v závratné a dojemné epifanii nějakým způsobem dochází k názoru, že být člověk vlastně není tak na hovno, a že může bejt hustej i bez obleku (nápověda: nemůže), se vydává na bezplatný turistický zájezd na oběžnou dráhu cestovní kanceláře Ceph Energy-Beam Travels. Plachtí, vznáší se, při sledování obřího Einstein-Rosenova mostu (kterej podle CELLařského AIčka má být 1,2 AU daleko, a přitom je v podstatě za rohem) filosofuje, a když už skoro dojde k smyslu života, najednou bum, prásk, nabere ho ARCHANDĚL! Hej, orchestře! Fanfáry prosím! Anebo víte co, ve vesmíru je docela ucházející vakuum, tak na to serte, nemělo by to smysl.

Slavná a nezapomenutelná deus ex machina, nejoblíbenější produkt starořecké kultury amerických scénáristů od vynálezu análního sexu, je po roce zpět a tentokrát ve formě jakéhosi vrtačko-louskáčkového orbitálního laseru na obří olihně. Prophet dostane spásnou myšlenku, odrazí se od autobusu (fyzikální zákony se z nějakého zákonu switchnuly na pozici off) a dostihne Archanděla. Vyleze na něj, najde jakejsi displejek (what the...) a natočí kanón na chapadlovce. Opravdicky finální boss Crysis natahuje žoužele z červí díry na naši milovanou planetu a najednou-

PRESS MOUSE 1 TO FIRE

VŽUM a oliheň má džuznu jak Brno. Rozletí se na kusy a tlaková vlna srazí Profita na sestupnej kurz. Teorie obecné relativity se přihlásí ke slovu a protagonista začne svým svícením připomínat ze všeho nejvíc ten meteorit, co nedávno v Rusku zvýšil příjmy sklářů o circa třetinu. Cool. Ale nějak to přišlo scénáristovi ještě nedostatečně cool, a tak hořící obleček žuchne do moře náhodou hned vedle toho ZAJEBANÝHO OSTROVA, KTEREJ VYMYDLIL NOMÁD V JEDNIČCE. HOLY FUCK, stal jsem se obětí naprosto over-the-top trollingu, nebo co to má bejt?

Fajn, třeba jsem si to splet, nemusí to bejt on. Hele, cutscéna. Jé, rhasta niga Profit je najednou bez obleku. Hústý! A že má hezkej domeček, na pláži... počkat. Ta pláž... mám déja vú? To jsem někde vidě- OH SHI - to je ta stejná zasraná pláž, na který válely švestky Korejci v jedničce v první misi! Nevěříte? VĚŘTE!

Tento odkaz na časomíře 6:20

A třeba tento odkaz na časomíře 6:50

Základní otázka - jsou v Cryteku tak kurevsky líní, že pro závěrečnou cutscénu jejich opu magnu použijí Playmanův prstoklad CTRL+C CTRL+V a zkopnou mapu z jedničky a použijí ji jako destinaci Prophetova zaslouženého a vydřeného důchodu, nebo to myslí doopravdy vážně, a ten člověk (nebo to není člověk...? *dramatické housličky*) si opravdu vybere na dožití nějakou plechovou barabiznu na místě, kde jeho kolega Nomád rozstřílel pár desítek let zpátky rotu šikmookých invaderů na krvavou kašičku?

A aby toho nebylo málo - co mělo znamenat to cloaknutí na konci? Prophet se s oblekem sžil? Nebo hrabe vývojářům? Nebo snad scénáristovi? A nebo hrabe ? A jestli jo, divíte se mi?

To vše a mnohé další zjistíte... až v příštím díle.

 

To be continued...?

Share