Reaper of Souls aneb Smrtka po Blizzardovsku

Written by Over on 21 August 2013. Posted in Hry

Wooohooo!

Já, Over, první svého jména, jsem zpět. Proč jsem porušil svůj celibát? Inu... je čas na diablovskou slovní masturbaci. Kdo by ode mě čekal cokoliv jiného si lže do kapsy a určitě i do jiných otvorů a záhybů po celém povrchu těla.

Takže je to tady. Datáč dé-trojky byl oznámen před pár hodinami a já se konečně dostal z post-nerdgasmického rozechvění, abych se mohl podělit o svůj erudovaný, študovaný a nepochybně vysoce relevantní názor. A už teď je jasné (překvapení!), že tentokrát se nadávat nebude. Jenže musíme začít od podlahy...

Sečteno, dvakrát zkontrolováno a podtrženo zeleným zvýrazňovačem

Diablo III nebylo ani zdaleka dokonalé. Utopil jsem v něm ale přesto víc času, než jsem ochoten přiznat, a k tomu můžu říct jen jedno: ničeho nelituju. Lezou mě krkem blbci, kteří po forech napříč internety nadávají, že je po pěti stech hodinách přestala hra bavit, přičemž Diablo II je bavilo deset let, a že chcou peníze zpět. Sorráč, ale za litr je to podle mě dost slušnej poměr cena/výkon, zvlášť dnes, když je standardem, že se hra ohřeje na HDDčku dohromady deset hodin - 6 za singlplejr kratší než penis asiata, a zbývající za nadávání u idiotského nedoladěného mulťáku, který splácali poslední měsíc vývoje v mezičase mediální kampaně na day 0 DLC.

Diablo III tedy nebylo selhání, to rozhodně ne. Spíše bych řekl, že ta hra naakumulovala taková očekávání, že by je nesplnilo, ani kdyby byla ke hře přibalena doživotní renta WoWka a skládací kapesní tryskáč z ryzího zlata s bezplatným 2GBps internetovým připojením a palubním počítačem HAL tři kvadriliony. Stalo se to, co se nepochybně stane i s Half-Lifem 3 - jméno hry se tak nafouklo, že jí ho nebyla hodna už žádná stvořitelná hra. Valve to možná svým přístupem, kdy na to totálně serou, vyhráli - jediný způsob, jak fanouškům nezlomit srdce, je vážně HL3 nevydat. Blizzard to risknul, D3 vydal, a stalo se to, čeho jsem se obával - lidi se cítili zrazeni.

Faktem však je, že něco málo na tom měl i Blizz. Zatímco některá rozhodnutí v rámci vývoje byla naprosto geniální, některá... už tolik ne. Hra byla na obalu perfektní, ale uvnitř, hluboko v herních mechanismech, to skřípe. Ozubená kolečka jsou někdy moc malá, někdy moc velká, a mezi nimi poskakuje nějaký kamínek, který je čas od času zadře. Blizzard sice maže jak jen může (patche se jim daří stále víc a víc), avšak není to zkrátka úplně ono. A když mluvím o "onu", myslím především endgame a itemizaci.

A tím se dostávám k dnešnímu oznámení. Abych přiznal barvu, nebyl jsem si 100% jist, jestli to Blizz vážně zvládne - tedy opravdu představit změny, které za něco budou stát. Které ty problémy, v kterých se Diablo dnes zmítá, vůbec dokážou vyřešit. Odpověď po dnešku je jasná - nejspíš ano.

Loot 2.0, Paragon 2.0, Diablo III 2.0

Nejstupidnější věc na dé-trojce bylo to, že pokud jste chtěli na šedesátce upgrady, museli jste používat aukční dům. Nezbývalo nic jiného. Itemizace byla kolem aukčního domu postavena a vybalancována, a šance, že najdete nějaký slušný item při vašem A3 runu byla ještě menší, než třeba šance, že zing začne herní zpravodajství dělat pořádně. Nebo že v týhle zemičce bude vůbec kdokoliv dělat herní zpravodajství pořádně (ano, ukazuju prstem na vás, apačové a replejáci, sem se mi dívejte!).

Tenhle problém adresuje Blizzard svým novým systémem Smart Dropů a přepočítáním šancí na drop itemů. Shrnu-li to, bude padat míň všeho - jak šitek tak žluťásků - ale o to budou lepší. A ještě víc legendárek. A navíc šance, že ten item bude přímo ušitý na míru vaší postavě. Co to znamená? Že když si večer sednete k A3 runu, tak ten upgrade dost možná vážně najdete. 

Dál, legendárky budou ještě kchůlovatější. To je fajn, protože když to zkoušeli naposledy přesně před rokem, nepomohli tomu moc. Tentokrát to ale asi vážně vyjde, protože ta wizardská hůlka, co má šanci na vytvoření hyder, je přímo mňamózní. Moje čarodějka si poslintala špičky svých Zunimassek, tak jsem jí musel odlogovat.

A pak tu máme Paragon levely. Nejen, že budou platit tentokrát na všechny postavy na účtu, ony už nebudou mít limit (nebo respektive budou mít - buď 65,535 pokud je bude počítat hra do 16-bitů, nebo 4,294,967,295, pokud do 32-bitů), a především, bude v nich zahrnuta stat allocation! Stat allocation, po které fanoušci dvojky hulákali už od začátku, se vrací. I když ten blbeček Jay Wilson říkal, že se ani náhodou v D3 neobjeví. A vypadá fakt dobře. Nejen, že to půjde cpát do statů jako STR, VIT, INT, DEX atd., ale i do critů, IASek, MFček a GFček, MSek, HPSek a podobně. Co to znamená v praxi?

Tu postavu si konečně budeme moci kustomizovat přímo na míru, do posledního statového bodíku. A každý paragon level navíc bude mít svůj význam. Nevím, co na to říkají ostatní, but I'm sold.

End of the game... eh, I mean, article

A když si k tomu všemu přičteme nový systém loot runů, který zrecykluje staré známé zóny a okoření je novými bossy (snad finální řešení endgamu), vyšší level cap, nové skilly pro staré postavy, vůbec novou postavu a nový akt, návrat Mystičky s transmogem a enchantingem a nakonec gotičtější a temnější feel, nezbývá, než zadržet dech a čekat do vydání, které by podle mého odhadu snad mohlo být někdy touto dobou příští rok.

Nechci se hypovat příliš, ale myslím, že Reaper of Souls bude pro D3 ještě lepší a významnější upgrade jak Lord of Destruction pro D2. A to už je co říct.


P.S. Jo a menší osobní message. To, že jsem posledních... pár měsíců nenapsal ani čárku, má svůj důvod. Nevím ještě, jak moc dobrý, ale věřte, že to zkrátka nebylo pro nic za nic. Makal jsem na něčem svém, vlastně na takové... bokovce. Už od minulého listopadu, takže to je teda bokovka jako kráva, a roste stále víc a víc každým dnem, tak z ní možná bude přímo kosmická kráva. Nebude snad trvat příliš dlouho a podělím se o pár detailů. Jedna věc je však jasná: jestli jsou tu nějací fanoušci starého dobrého fantasy, možná... se vám to prostě bude líbit.

 

 

Share