Kam zmizel Crash Bandicoot?

Written by Clank on 16 February 2012. Posted in Hry

Tak milé babičky, dnes si ukuchtíme jednu čistě exotickou polévku. Budeme potřebovat: hlavu zmutované lišky, halloweenskou dekoraci, jablko vypěstované na broskvoni a fialový rubín.

Pokud nemáte, nedávejte do ní nic. Sice to zní trochu kanibalisticky, ale poslední adaptace němého ušouna si vážně nic jiného nezaslouží. Jó, Crash kdysi býval frajer. Pak mu ale čmajzli rodiče, násilně ho vecpali do záchodu (typu Xbox 360, přesně tak), znechutili mu jablka a donutili ho se paktovat s hlavním antigonistou. Tenhle výčet by se mohl detailně táhnout přes tři články a ani jeden z nich by se dobře nečetl, takže si všechno radši shrneme teď a tady - v pomalé, symfonické orchestrální trilogii.

Připrav se čelit mému hněvu!

Nejprve... předehra. Hned první Crash Bandicoot zaznamenal bujaré ovace, prodejní zisky stoupaly nepředstavitelnou rychlostí a veřejnost mohla oslavovat nového plošinového idola. Po stejné cestičce úspěchu se vydali oba další díly, z povzdálí všemu sekundoval závodní spin-off a pozor, my jsme teprve u šesté generace toustovačů! Ve vývoji je i sedmá a s exkluzivní sérií to nemůže vypadat líp.

Volně přecházíme do cressenda, které začíná s The Wrath of the Cortex. Změna vývojářů nijak kvality série nezměnila a vysokými známkami se opět nešetří. Následuje Twinsanity a...přesně tady končí seznam úspěchů. Největší omyl herního průmyslu ukončil Crashovu bezchybnost a odradil nespočetné množství fanoušků. Všechno uzavírá decressendo – bohužel tím nejhorším možným způsobem. Crash of the Titans a Mind over Mutant jsou totiž cílenými útoky na infrastrukturu univerza.

T jako trable a R jako radikální

Je to smutná písnička, nicméně dnešním hlavním úkolem je najít jejího autora (nebo autory?) a prvním na seznamu podezřelých je logicky Traveller’s Tales, pod jejichž taktovkou vzniklo Twinsanity. Paradoxně ale taky pomohli na svět The Wrath of the Cortex, tak kde to semeno omylu sakra zaseto? Velmi pravděpodobně vývoj Twinsanity schytala jiná pobočka, ale kam se teda poděli páni od TWOTCu? Prodeje byly slušné a hlavně opravněné (titul je aktuálně označován jako poslední hratelný díl série), tak proč nemohli sesmolit i další sequely?

Otázek mnoho, odpověď žádná - TT každopádně po propadáku Twinsanity složilo zbraně a od značky se vzdálilo. Pod těmy guny ale ležely chechtáky a vůni neodolalo studio Radical Ent., tvůrci nedávno vydané neúspěšné parodie na InFAMOUS. Bohužel, změna byla stejně radikální jako jejich název a z Crashe se tedy stal jupík bez trička, z Aku Akua mudrc a z Crunche kyborg – vývojáři totálně rozkopali základy univerza a zeseli tam své vlastní plodiny, aby jim pěkně rostly licencované penízky. Bohudík, úroda zhnila hned prvním kontaktem s fanoušky a motyku tedy zahodil i Radical.

I need a dollar, dollar, dollar is what I need

Obyčejní rodiče by asi štěkali, kdyby mu takhle znásilňovali dítě, ale Naughty Dog? Jeho postoj by mohl být nominován na mystifikaci dekády, protože od zaprodání značky třetím dílem mlčí jako žulová stěna. Otazník se houpe i nad tím, proč vůbec od rodiny Bandicootů upustil – officiálně se chtěl věnovat jiným projektům (nazdar, Haven City!), ale to může být i návnada pro média. Crash byl značka dobrá a veřejně populární, tak proč? Jojo, v tom bude něco víc – a to buďto neshoda se Sony nebo vnucení nové IP.

Tohle si rozhodně nezáložkujte jako informační článek – chtěl jsem Vám jenom nasadit brouk.. pardon, bednu do hlavy a donutit přemýšlet. Byla rozvířena prašna a uklízečka se o místo nehlásá - mainstream nevypátral nic, fanoušci nic a redaktoři taky ne. Proč? To je jen další otázka. A odpověď už 8 let žádná.

Share