Nedoceněný soundtrack z SSX

Written by Clank on 13 April 2012. Posted in Hry

Zatímco se nám internet plní flame-like recenzemi na snowboardovou baštu roku, které víceméně tříminutovou formou prezentujou názor "je to dobrý, ale já to hrát nebudu", jen velmi málo zdrojů z nich zavítalo hlouběji do principů hry a objevilo jistou krutopřísnou featuru.

A řeč je o systému starající se o soundtrack. Mezi tou horolezeckou kopou samozvaných recenzí s málokdy kvalifikovanými autory, kteří dost možná o SSX poprvé slyšeli při přijetí redaktorské verze, není mnoho kousků, které by měly potřebu ztrácet čas s bádáním po zbytečných funkcích nastavení. Jenže je důležité řící, že zrovna soundtrackové settingy jsou sakra užitečnou věcičkou a právě tady procitá vývojářský smysl pro preciznost (když už to není u těch "nudných kopečků" a "moc teenagerovských prknech").


1) Možnost přidat vlastní hudbu

Ačkoliv to zní naprosto primitivně a defaultně snad ještě víc, spousta žurnalistů si toho určitě nevšimla a jestliže ano, možná ani nevyužila. Což je sakramensky velká škola, protože právě custom výběr písní přímo od uživatelů napumpuje do sjezdů uvolněnou atmosféru známých melodií a přinějmenším i sestříhané záběry dostanou šťávu. A to ještě příhlídneme k tomu, že pokud máte chytře nastavený Ridernet, váš aktuální playlist budou moci shlídnout i vlekaři z vašeho Freindlistu - štípněte mě, jestli tohle není utužování komunity.

2) Prolívání zvukových efektů

Sama EA, mj. držitelé prestižního ocenění zlaté lejno, se pokoušela před vydáním nahnat další potencionální kupce přes prezentaci inovací soundtrack systému. Přestože si z prstu tentokrát featurky necucala, paradoxně je nikdo nevyužívá. Do přehrávaných písní se efektivně, a pozor, nerenderovaně, prolínají zvukové efekty typu pískání větru v uších, šumění sněhu nebo plácání (či jak to nazvat) snowboardu. Při pádu se bez větších potížích písnička rozmixuje, při rewindu přetočí a v těch akčnějších pasážích kildně i přidá na hlasitosti či intenzintě (a věřte tomu nebo ne, děje se tak i u custom písní). Nerad bych opomenul i hymnu celé pecky, It's Tricky - precizně zremixovanou od mistra Dereka Smitha (pod pseudonymem Pretty Lights), která vám zlepší den při dosažení Super Tricky módu (ikdyž si dovolím pochybovat, že do téhle části se polovina z recenzentů dostala).

3) Defaultní mixáž

A jestliže SSX neskončl v mašině sluchově slabšího jedince, tohle už mohl přeslechnout jen naprostý ignorant krátící si čas před denní dávkou Skyrimu. Tracklist je vybrán naprosto luxusně, dokonale sedí do noty světového vzhlížení ke snowboardingu a zařadí se po bok těch lepších výběrů herních písniček (vzpomeňte na Hot Pursuit nebo Paradise). Sice se stejně najdou mrmlové, kterým discotóny nevoní (ikdyž pravda, v normálních situacích se mezi ně taky řadim), ale jazz by hold zněl v SSX divně a na popové slátaninky tu již mámE JINÉ odpovídající sportovní série. Tracklist asi samostatně na poslech skousnou pouze otrlejší jedinci, nicméně ruku v ruce s epickým svahem se vám tempo vryje pod kůži a snad i jízdu restartujte, jen pro zopakování té chytlavé melodie. A přesně takhle by se měla muzika do her vybírat.


Na nedostatky českých novinářských výtrusů o SSX bych si samozřejmě mohl stěžovat daleko, daleko dýl (přece jenom tak velký počet sraček na metr čtvereční se vidí málokdy), nicméně smysl pro buzeraci mě osobně nedorostl do takové velikosti, abych si troufnul více oponovat než udávat vlastní názor. A ten je takový, že SSX už má teď dost možná zajištěnou sportovní hru roku - přičemž soundtrack tomu nepochybně napomáhá.

Share