Zing.cz aneb proč jsou jenom čtvrtí

Written by Over on 30 April 2012. Posted in Průsery

Hlavním důvodem, proč nesypu články jako na běžícím pásu, není ani zdaleka nedostatek času, ale fakt, že nerad píšu o věcech, o kterých vím hovno a kterým ani trochu nerozumím. To je, jak musíte uznat, v současnosti docela vzácná ctnost. Proč? Stačí se podívat na internetové zpravodajské servery, třeba právě ty herní. Už víte, kam tím mířím?

Náš (slovem my rozuměj představenstvo tohoto blogísku) "oblíbený" ČTVRTÝ (!!!) největší herní web v České republice se dnes vytasil s na jeho poměry obsahově rozsáhlým (tzn. víc jak jedna věta a tři obrázky) článkem - preview na v této době aktuální Diablo III. Jop, odtud vítr táhne. Na détrojku mám pifku a fakt nesnáším, když se o mém miláššššškovi dezinformuje masová veřejnost, ať už záměrně nebo ne. Nezáleží mi na názoru toustovačáckých retardů nebo dementních oveček, které tvoří "komunitu" těchto portálů. Spíš mě opravdu rozproudí krev lidé, kteří je píší - samozvaní "redaktoři", kteří, jak jsem v úvodě naznačil, s radostí píšou o věcech, kterým nerozumí.

Článek dává svým stylem, obsahem a dokonce i perexem najevo, že jeho cílovou skupinou jsou herní analfabeti a přitroublenci, kteří v životě o Diablu neslyšeli. V tom by nebyl žádný problém (herní servery jsou od toho, aby informovaly), problém je ale v tom, že do této skupiny patří i autor - ne, opravdu nikdy v životě předtím Diablo nehrál a ne, překvapivě (bez ironie) neví, proč jsou diablovky spojovány s frázemi a slovy jako "klikfest" nebo "zhouba hlodavců". To, co ale ví (nebo spíše neví), dokáže ale docela dobře prodat, to se musí nechat.

Znalejší čtenář (to je zase naše cílová skupina :D) ale bez problémů odhalí, že autor tápe, ztrácí se a lidově řečeno mele sračky. V první části vsadil na dobrou kartu - opěvování grafiky. Děcka, kdybyste někdy dostali za úkol zhodnotit nějakou lepší AAA+ hru, nikdy neuděláte chybu rozplýváním se nad její grafikou. Teda, skoro nikdy. To, že Diablo III je graficky přinejlepším průměrná hra bez okolků přiznají i nejzarputilejší fandové (ano, já). Grafika je to z roku 2007-2008; ale autor je jí zcela unešen a je z ní doslova udělaný. Proto prosím nechť přijme přátelskou radu - utřete si, prosím, brýle mikrovláknovou útěrkou a zkuste to znovu. Označit třetí Diablo jako graficky špičkovou hru, to smrdí zdravotními potížemi.

P(r)ominu další nesrovnalosti a nepřesnosti a dostávám se k dalšímu bodu - jeho kritice obtížnosti, která je prý příliš lehká. Blizzard se prý přiklonil k mainstreamu. Autor opět nemá páru, o čem mluví a nastavuje si vidle, na které si poté s radostí naskočí a ještě se spokojeně vrtí. Nejen, že netuší, jak funguje systém obtížností v Diablu (jak jsem říkal, neví o tom nic); ale ještě k tomu opomíjí fakt, že ještě docela nedávno o obtížnosti Diabla psali jeho kolegové novinku - jak je Inferno těžké, brutální a nepřející. Což je naprostá pravda. Kdyby to nebyl takovej lajdák, tak by si aspoň tyto základní informace zjistil, a že nebyly daleko. Proč, když už člověk tráví hodinu psaním článku, si neověří fakta? Lenost, blbost, zing.cz. Sakra, to by mohl být jejich slogan!

Dále mě "pobavila" kritika nízkého dropu goldů. Kristepane, v betě ji čtyřnásobně zvětšili, goldy jsou navíc poprvé v historii Diabla opravdu UŽITEČNÁ měna a stále je to málo? Holt panáčku, tahle hra tě za ručičku nepovede a za úspěch budeš muset platit jak časem, tak goldy. Oldschool, bitches!

Je toho mnohem víc (jmenovitě hovadiny, které píše o skill systému), ale na to už nemám nervy a z této jakž takž umírněné kritiky by se stala masivní ofenzíva na Wolfovu osobu. Tato věta mě totiž fakt dorazila.

"Celkově se k nám dostává staré dobré Diablo, které nejen skvěle vypadá, ale také se skvěle hraje a do skvělé pařby našich mladých let rozhodně nemá příliš daleko."

Jak toto může napsat člověk, který poprvé vkročil do Sanctuary minulý týden, to mi hlava nebere.